FANDOM

Rapala Xrap

#8 Slashbait

Rapala X-Rap yhdistää vaapun ja jerkin ominaisuudet samaan vieheeseen. Häikäisevä viimeistely ja hologrammikalvon välke yhdistettynä pyytäviin väriyhdistelmiin on vasta vieheen ulkokuori. Sisältä löytyy pitkäheittoisuuden takaava Long Cast -painonsiirtojärjestelmä, eivätkä hämmästyttävät ominaisuudet lopu siihen. Lopullinen niitti kalantulon takaamiseksi on vaapun mahtava uinti.

Aggressiivisella uitolla X-Rapin saa poukkoilemaan villisti puolelta toiselle. Terävät uittoliikkeet vavalla antavat vaapulle todella rajun ja houkuttelevan liikkeen, jota hologrammikalvon välke tehostaa. Katkotettu kelaus, terävät nykäisyt vavalla ja uittoa rytmittävät tauot saavat X-Rapin uimaan kuin pakeneva pikkukala.

X-Rap toimii tavallisessa uitossa normaalin vaapun tavoin, ja sopii mainiosti myös hitaaseen ja varovaiseen kalastukseen pitkine pysäytyksineen. Vaapun uintiliike on rauhallisessa uitossa perinteistä Rapalaa: houkuttelevan rullaava. Pysäytyksissä keijuvaappu jää paikoilleen samaan syvyyteen, ei nouse eikä vajoa, joten pitkätkin pysäytykset ovat mahdollisia.

Long Cast -järjestelmän painot liukuvat heiton alussa vaapun takaosaan, jolloin vaappu lentää suoraan ja pitkälle – kieppumatta ja sotkeutumatta. Vaapun laskeutuessa veteen painot liukuvat takaisin vaapun etuosaan ja lukittuvat paikalleen, jolloin ne eivät pääse liikkeelle rajussakaan uitossa. Monipuolisten uintiominaisuuksiensa ansiosta X-Rap sopii niin erittäin kylmän veden hitaaseen kalastukseen kuin kesäkuuman vauhtiuittoon.

Testimenestyjä!